Tuesday, January 24, 2012

مصاحبه دکتر ملکی پیش از بازگشت به زندان

// دکتر محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب 57 و از فعالان ملی و مذهبی که برای اجرای حکم احضار شده است در مصاحبه با "روز" میگوید: ساعت 7 صبح سوم بهمن نامه ای اوردند که ; سه روز فرصت دارم خودم را برای اجرای حکم معرفی کنم در غیر این صورت دستور جلب صادر خواهد شد. من هم که ابایی از زندان ندارم که نروم قطعا خودم را معرفی خواهم کرد. او درباره حکم مح&# 1705;ومیت اش توض ;یح میدهد: برای من یکسال حبس تعزیری دادند که 6 ماه آن را کشیده ام و اکنون باید برای 6 ماه باقیمانده به زندان بروم. آقای ملکی 78 سال دارد و از مسن ترین فعالان سیاسی ایران است. از او د 85;باره وضعیت جسمی اش در آستانه بازگشت به زندان می پرسم؛می گوید: مساله جسمی من که برای همه معلوم است یک بیماری لاعلاج دارم و قلبم هم که با باطری کار میکند اما هر چه که پیش بیای 583; را تحمل خوا ;هم میکنم و این راهی است که انتخاب کرده ام و راهی پرهزینه است. این فعال سیاسی بعد از انتخابات 88 بازداشت و 6 ماه را در زندان گذرانده و با قرار وثیقه آزاد شده است. او پس از آزادی با  5;نتشار نامه ای سرگشاده خطاب به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه هایی که در زندان صورت میگیرد شهادت داد و همچنین با انتشار نامه دیگری اعلام کرد رفراندوم 12 ف& #1585;وردین 58 درو 594;ی بیش نبوده. از او می پرسم آیا این نامه ها باعث شده با وضعیت جسمی که دارید شما را به زندان بخوانند؟ می گوید: آقایان دلشان نمیخواهد من بنویسم و حرف بزنم. طبیعی است دیگر؛ نمیخو&# 1575;هند کسی از آنها انتقاد کند. دکتر ملکی در آستانه بازگشت به زندان می افزاید: از مردم میخواهم به وظیفه خود عمل کنند. اگر در قبال سرزمین شان و خودشان احساس مسئولیت میکنند، آبا 583;ی مملکت شان را میخواهند و میخواهند ظلم و بیداد نباشد وظیفه شان را انجام دهند؛ وظیفه ای که همه به آن کاملا آگاهند و نیازی نیست من توضیح دهم.

http://flic.kr/p/biecQK

No comments:

Post a Comment